vrijdag 21 juli 2017

Verslag D66 Alumni Netwerk Bijeenkomst 1 juli

Heb vertrouwen in elkaar en bied verantwoordelijkheid aan mensen

50 alumni, 2 hoofdsprekers, 3 deelsessies en veel enthousiasme waren dit jaar de hoofdingrediënten van de D66 Alumni Netwerk op 1 juli in Driebergen. Voorafgegaan door een speciale bijeenkomst van de Regio Contactpersonen druppelden de alumni 1-voor-1 binnen en was het voor velen alweer een mooi weerzien met bekenden. Natuurlijk was deze bijeenkomst ook een mooie gelegheid om nieuwe contacten op te doen!

Fatma Koser Kaya was de 1e hoofdspreker tijdens deze Alumni Netwerk dag. Sinds de laatste 2e kamerverkiezingen maakt zij geen deel meer uit van de 2e kamer. Tijdens een interactieve sessie met de aanwezige alumni werd terug gekeken op deze periode maar ook op haar werk als wethouder.

“Het gesprek met Fatma Koser Kaya gaf een mooi inzicht in de verschillende facetten van haar carrière. Zowel haar ervaringen opgedaan als 2e Kamerlid en als wethouder waren erg interessant om te delen met de aanwezige alumni. Fijn dat Fatma zo snel naar het aflopen van haar lidmaatschap van de 2e kamer bij ons aanwezig wilde zijn!” Tim Romaniuk

Deelsessies

Zoals ook bij de eerder georganiseerde Alumni Netwerk dag werden er deze dag meerdere deelsessies verzorgd. Voor de verslagen van deze deelsessies, klik op onderstaande links.

Met zeer veel interesse werd er uit gekeken naar de aanwezigheid van Jan Terlouw en het gesprek dat hij deze dag zou aangaan met de aanwezige alumni. Onder leiding van dagvoorzitter Tim Romaniuk werd er onder meer gesproken over de oproep van Jan bij de Wereld Draait Door, zijn akkoord met de jongeren afdelingen van verschillende politieke partijen en zijn visie op de coalitieonderhandelingen die op dit moment worden gevoerd.

“Politici, als je iets wilt, neem de mensen mee, zet het uit en geef vertrouwen.
Fouten maken mag! Leer ervan.” Jan Terlouw